Template A
Wankel
Wankel
Aixro
Kornyezet
Termekek
XR30
XR50
esemenynaptar
Galeria

kapcsolat
MKartRacing
Partnereink

Környezet védelem

Csak idő kérdése, amíg a kétütemű motorokat teljesen betiltják a motorsportban (pl. MotoGp), mert nincsen további lehetőség, hogy az emissziós értékeit tovább javítsák. Különösképpen az el nem égett szén-hidrogén atomok száma túlságosan nagy.

Habár sok területen a legáltalánosabb alternatíva, a négyütemű dugattyús motorok lehetnének, de ezek nem teljesítik megfelelően a piacok igényeit. Általában rosszabb teljesítmény-súly arányúak és maximális teljesítményük keskeny fordulatszám tartományban használható ki.  A négyütemű motorokra nagyon tág szabályozások jellemzőek, mert úgy látják, hogy a meglévő négyütemű motorok nem tökéletes alternatívái a mostani kétütemű verseny motoroknak.

Ellentétben ezzel, a wankel motorok teljesítmény-súly aránya meghaladja a kétütemű motorokét. Ráadásképp a motorban végbemenő hosszú égési folyamatnak és különösen nagy kipufogó gáz hőmérsékletnek eredményeképpen, minden egyes beszívott olajcsepp elég, bármilyen maradék nélkül. Az Aixro motorok emissziós értéke 1% alatt van egy kétütemű motorhoz hasonlítva és elérik azt a szintet, amit a legjobb négyütemű motorok tudnak.

Azokat a wankel motorokat is felszerelhetik katalizátorral, amelyek nem rendelkeznek különálló olajozó rendszerrel. A Mazda RX8 eléri az autó ipari emissziós értékeket és akár hidrogén üzemű is lehet.

  

Aixro Maxx Race Team telefon: 06 30 443 09 11